Friday, June 7, 2013

CAMERON HIGLANDS

Assalamualaikum, minggu lepas cikgu buat lawatan untuk para pengawas, tahun ni form5 semua kena pegi la sebab ni lawatan tahun akhir. Pegi Cameron Higlands je. Sebelum ni kalau pegi Cameron aku mesti muntah sebab keadaan jalan yang bengkang bengkok tu. Tambah pulak hujan lagi, dalam bas memang sah sejuk beku, tambah hujan kat luar memang aku yang kulit sensitif ni jadi sejuk gedik gigil lah. Tapi tahun ni pegi dengan kawan-kawan aku tak muntah pulak. Maybe aku banyak tidur kot sebab tu tak berapa nak hayati jalan bengkang bngkok tu. Ye la, kami bertolak dari sekolah pukul 1 pagi, so aku tidur sampai kawan aku kejutkan aku untuk temankan dia ke tandas pun aku tak terjaga. Tidur mati! kami sampai pukul 4 lebih dan terus singgah masjid untuk menunaikan solat subuh dan bersihkan diri. Tapi kami tukar baju je, gila nak mandi pagi2, tera aku nak berus gigi and basuh muka pun dah kecut perut tahan sejuk. Lepas solat and bersiap, kami pergi ladang teh. Paling tak best sekali time nak turun bukit curam tu, punya lah takut sebab aku takut jatuh. Yang lain dah turun tinggal aku je kat atas. Last2 member aku paksa jugak aku turun, then berjaya! huuu, lepas snap beberapa pic and beli beberapa kotak teh Cameron, kami pergi pulak ke mardy. kat situ kami boleh stay lama sikit sebab banyak tempat menarik, penat jugaklah kena daki tangga nak naik kat puncak, alih2 bukan ada apa pun, cuma kerusi untuk berehat je. lepas makan ais krim strawberi dan beli keychain, kami singgah pulak ke ladang strawberi, kat situ boleh petik sendiri strawberi, memang best la. Banyak sangat tempat kami pegi, sampai la malam pukul 11 lebih baru sampai dekat sekolah balik. Aku call abah aku suruh ambik, tapi dia demam, malas nak kacau, aku call abang aku and nasib baik dia takda ' event ' dengan member dia malam tu. Jadi dialah yang ambik aku sambil menunjuk helmet baru dia. Eleh, aku  tak jealous lah. Tengah OTW balik, aku ternampak EX aku yang tengah tunggu adik dia yang kebetulan pegi  jugak Cameron, tapi yang lawak rambut KOREA dia still sama, aku tak larat nak gelak la dekat style rambut dia tu. dah-dah, malas dah nak ingat dia. Ni ha beberapa pic yang aku ambik dekat sana, sorry pic aku tak banyak, almaklum lah, aku kan model yang mahal :p , hahahaha












6 comments:

  1. baru pergi tahun lpas :) best!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? tpi sekarang dah tak sejuk mcm dulu kan

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Tempat yg ade dlm list Giorgio akan lawati...
    Last pg mase zaman kecik2 dulu sekitar tahun 1996... Hu3 (^_^)
    Byk petik daun the x? He3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow bestnya Giorgio melawat tempat-2 menarik. 1996? tahun kelahiran sy laa

      Delete
  4. bilala nk smpi kt ctu..blum smpai2 lagi..huhuhu
    saya follow blog dee..
    jemputla ke blog saya nanti ye..:)
    sekuntumbungazara.blogspot
    time kcih..:)

    ReplyDelete